Ireneusz Kuriata
Zajmuje się szeroko pojętą grafiką i projektowaniem graficznym. W szczególności plakatem kulturalnym, muzycznym jak i zastosowaniem go jako medium autorskich działań artystycznych. W swojej twórczości poszukuje graficznych form syntetycznych opartych na bazie geometrii znaku graficznego i typografii.
Absolwent Wyższej Szkoły Sztuki Użytkowej w Szczecinie (w tej chwili Akademia Sztuki w Szczecinie). Doktorat obronił w Akademii Sztuk Pięknych w Poznaniu, Przewód habilitacyjny ukończył na Uniwersytecie Artystycznym w Poznaniu.
Pracuje na stanowisku profesora Akademii Sztuki w Szczecinie, gdzie na Wydziale Grafiki pełni funkcję kierownika Pracowni Projektowania Znaku i Form Identyfikacyjnych oraz Projektowania Znaku i Grafiki Audiowizualnej w Katedrze Grafiki Projektowej. Obecnie pełni funkcję prodziekana Wydziału Grafiki, wcześniej kolejno: prodziekana Wydziału Sztuk Wizualnych, dziekana Wydziału Sztuk Wizualnych, kierownika Katedry Grafiki Projektowej.
Zajmuje się szeroko pojętą grafiką i projektowaniem graficznym. W szczególności plakatem kulturalnym, muzycznym jak i zastosowaniem go jako medium autorskich działań artystycznych. W swojej twórczości poszukuje graficznych form syntetycznych opartych na bazie geometrii znaku graficznego i typografii.
Absolwent Wyższej Szkoły Sztuki Użytkowej w Szczecinie (w tej chwili Akademia Sztuki w Szczecinie). Doktorat obronił w Akademii Sztuk Pięknych w Poznaniu, Przewód habilitacyjny ukończył na Uniwersytecie Artystycznym w Poznaniu.
Pracuje na stanowisku profesora Akademii Sztuki w Szczecinie, gdzie na Wydziale Grafiki pełni funkcję kierownika Pracowni Projektowania Znaku i Form Identyfikacyjnych oraz Projektowania Znaku i Grafiki Audiowizualnej w Katedrze Grafiki Projektowej. Obecnie pełni funkcję prodziekana Wydziału Grafiki, wcześniej kolejno: prodziekana Wydziału Sztuk Wizualnych, dziekana Wydziału Sztuk Wizualnych, kierownika Katedry Grafiki Projektowej.
Swoje prace publikował między innymi na łamach takich wydawnictw jak: kwartalnik 2+3D, Polski plakat XXI wieku Krzysztofa i Agnieszki Dydo, PGR. Projektowanie graficzne w Polsce Jacka Mrowczyka i Michała Wardy, Cała ta muzyka. Polski plakat muzyczny 1899-2012 Krzysztofa Dydo, Szczecin Poster Leszka Żebrowskiego oraz w katalogach: katowickiego Biennale Plakatu, krakowskiego Biennale Plakatu, warszawskiego Festiwalu Plakatu w Wilanowie, poznańskiego Festiwalu Ideografia, Przeglądu Plakatu Autorskiego – Roller Poster, jak i innych ekspozycji w kraju i zagranicą.
Na prośbę Muzeum Narodowego w Poznaniu przekazał swoje prace do kolekcji Galerii Plakatu i Designu z okazji jubileuszu 50-lecia zbioru.
Na prośbę Muzeum Narodowego w Poznaniu przekazał swoje prace do kolekcji Galerii Plakatu i Designu z okazji jubileuszu 50-lecia zbioru.
Uczestnik wystaw zbiorowych w kraju, między innymi:
Biennale Plakatu w Katowicach, Biennale Plakatu w Krakowie, Festiwalu Plakatu w Wilanowie, Festiwalu Ideografia w Poznaniu, Wystawy Ekoplakat w Radzinkowie, Przeglądu Plakatu Autorskiego Roller Poster w Szczecinie i Łodzi, wystawy plakatu jazzowego podczas imprezy Jazz w Ruinach w Gliwicach. Arch Inside – Międzynarodowej Wystawie Architektury, Architektury Wnętrz i Sztuki Użytkowej – Centrum Kultury Zamek w Poznaniu i Filharmonii im. Mieczysława Karłowicza w Szczecinie, wystawy Synergia – Galeria BWA – Miejski Ośrodek Sztuki w Gorzowie, Salonu Plakatu Polskiego w Warszawie,
Uczestnik wystaw zbiorowych zagranicą, między innymi:
International Workshop for Billedkunstnere, Brande, Dania; Art of Associations: Modern Polish Poster – The Polish Museum of America - Chicago, USA; International Poster Exhibition – Hope Japan – Teheranm Iran; Poster Triennial – EKOPLAGÁT, Žilina, Słowacja; 4thBlock International Eco-Poster Triennial, Charkow, Ukraina; Dante's Inferno 700 Contest - Pratovecchio, Włochy; wystawa podczas ISEA2016 - Cultural R>evolution Hong Kong, Chiny; Bienal Peruana de Diseño Biennial, Peru; Imaging Poland – Polish Film Poster, Hong Kong, Chiny; Roller Poster i Arch Inside – Noesis Thessaloniki Science Center and Technology Museum – podczas MEDEA - International Interdisciplinary Symposium on Art, Science and Technology, Saloniki, Grecja; Posterized – Galerii PMQ, Hong Kong; Hybrid Effects. From Solid Body to Liquide Architecture wraz z Andreasem Guskosem – Mediolan, Włochy; Szczecin visual Arts Goes to Norway, Notodden, Norwegia.
Wystawy indywidualne:
Grafikultura w Galerii ZPAP Kierat w Szczecinie; Grafikultura w Muzeum Staszica w Pile; Grafikultura w MDK w Chodzieży; wystawa związana z obroną pracy doktorskiej – Akademia Sztuk Pięknych w Poznaniu; Audiopiktofilia I w Klubie Delta w Dąbiu, Audiopiktofilia II w Brama Jazz Cafe w Szczecinie; Audiopiktofilia 2,5 w klubie Arteria w Szczecinie; Plakaty w Starej Piekarni w Marianowie; Pictosapiens - Regionalne Centrum Kultury w Kołobrzegu im. Z. Herberta; Wystawa związana z przewodem habilitacyjnym – Uniwersytet Artystyczny w Poznaniu; Pictosapiens – Pigasus Gallery w Berlinie.
Uczestnik Międzynarodowego Interdyscyplinarnego Sympozjum o Sztuce, Nauce i Technologii – MEDEA organizowanej między innymi przez Akademię Sztuki w Szczecinie, tam też pełni funkcję członka komitetu organizacyjnego.
Uczestnik II Międzynarodowej Konferencji Patchlab Generator 2016, Pawilon Wyspiańskiegow Krakowie organizowanej przez Akademię Sztuki w Krakowie.